Новини

Рекламна академия 2019: „Четиридневно торнадо от безсъние и емоции“

Университетски дневник бр.25 (2019)

Гл. ас. д-р Кристиян Постаджиян

Какво са голямо и малко Мазало? С кого празнуват студентите Свети Валентин и още интересни факти Ви очакват в разказа на Крис Постаджиян.

За шеста поредна година между 12 и 15 февруари 2019 в НБУ се проведе Рекламна академия по инициатива на департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ в лицето на БП „Реклама“ и МП  „Рекламен мениджмънт и визуален брандинг“.

Рекламна академия е проект на Нов български университет, Българска асоциация на рекламодателите (БАР) и Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА) и има за цел чрез практически казуси, лекции и дискусии да стимулира раждането и развитието на нови таланти в областта на рекламата.

Росен Мисов, изпълнителен директор на Българската асоциация на рекламодателити, заяви по време на откриването на събитието: „Рекламна академия хвърля светлина не само върху това какво е да работиш в рекламна агенция или в компания рекламодател, но и какво е да успееш“. Той подчерта успеха на тристранното партньорство на НБУ, БАР и БАКА и усъвършенстването на формата с всяка изминала година.

В шестия сезон регистрираните участници бяха 340, от тях 202 участваха в практическата част. В академията участие взеха 7 лектори, 5 участници в дискусионния панел и 29 ментори от общо близо 25 компании – водещи комуникационни агенции и рекламодатели, сред тях  Saatchi & Saatchi Sofia, Publicis Groupe Digital, Noble Graphics, Графити ББДО, All Channels Advertising, Havas, reforma, Tribal Worldwide София, The Smarts, Garlic, New Moment New Ideas, Nitram, Standpoint Media, Next Consult, MullenLowe Swing, Coca-Cola, Белла, А1, ОББ, Actavis, Intersnack и Девин.

Визия от кампанията на отличения с голямата награда отбор

В първия ден от академията се проведоха серия от лекции и дискусии, посветени на ключови за комуникационната индустрия въпроси като „Бриф и дефиниране на бизнес цели“, „Инсайт и голямата идея“, „Креативни решения и бизнес резултати“, „Ефективно презентиране“. Във фокус през първия ден беше и дискусионният панел на тема „Бизнес малинки: какво може да се обърка и как се учим от него“. В страницата на Рекламна академия във фейсбук може да бъдат проследени всички лекции от първия ден: https://www.facebook.com/pg/reklamnaakademia/videos

През втория и третия ден на Рекламна академия студентите бяха разделени в 20 отбора и работиха денонощно по кампания по реален казус в пет сектора: „Храни и напитки“, „Банки и небанкови финансови услуги“, „Телекомуникации“, „Ритейлъри“, „Лекарства и хранителни добавки“. Във всеки екип имаше 2 ментори – представител на агенция и на компания-рекламодател.

В екипите имаше балансирано присъствие на студенти от различни специалности: Рекламен мениджмънт и визуален брандинг, Реклама, Графичен дизайн, Маркетинг, ПР и други.

Във всеки от секторите на първи кръг беше избран победител. На финали от петте секторни победители беше избран един отбор, отличен като победител в Рекламна академия 2019.

Победител в сектор „Храни и напитки“, а впоследствие и избран за големия победител в Рекламна академия 2019, стана отбор 3, работил по въвеждаща кампания на маргарин. Кампанията се развива под мотото „Правим сутрешното мазало вкусно“ с идеята, че сутрините обикновено са натоварени за потребителите, които трябва за малко време да свършат много неща. В тази тематика екипът представи и две разфасовки на продукта – голямо „Мазало“ и малко „Мазало“, а кампанията се развива чрез телевизия, външна реклама и Facebook. Участниците в отбор 3 са Ана-Мария Георгиева, Ангел Береснев, Андриана Петкова, Анна Калановска, Валерия Стоянова, Ванеса Мутафова, Веселина Белобрадова, Виктория Нанкова, Ивелина Грънчарова, Стоян Банков, Теодора Николова с ментори: Мартин Димитров (Нитрам) и Димитър Стаматов (Белла).

Голямото жури на Рекламна академия обсъжда резултатите в Галерия UniArt на НБУ

Победител в сектор „Банки и небанкови финансови услуги“ стана отбор 8 с участници Адриана Стоянова, Вили Стоянова, Дарио Диониси, Диана Вълканова, Ева Мърмърова, Захари Колев, Илинда Генемуна, Йоана Георгиева, Йоанна Митева и ментори Георги Златков (The Smarts) и Росен Мисов (БАР).

Победител в сектор „Телекомуникации“ стана отбор 11 с участници Борислав Дичев, Ивелина Накова, Изабел Батова, Илияна Ценова, Йоанна Браянова, Калоян Димитров, Мария Делчева, Мария Радева, Николета Николова, Цветослав Цонев и ментори Николай Караджов (Saatchi & Saatchi Sofia) и Мартина Тодорова (A1).

Победител в сектор „Ритейлъри“ стана отбор 16 с участници Александра Янева, Антония Бочева, Весела Йорданова, Мартин Савов, Мелина Хараламбова, Нели Кирова, Пламена Шулекова, Полина Денева, Ралица Младенова, Скарлет Ахмедова и ментори Веселин Захариев (Tribal Worldwide София) и Христо Кенански (Девин).

Победител в сектор „Лекарства и хранителни добавки“ стана отбор 19 с участници Димитър Славов, Ивайло Иванов, Мартин Кунчев, Симона Радева, Симона Капитанова, Славея Ковачева, Тони Тодоров, Христиан Меразчиев, Яна Пелева, Яна Димитрова и ментори Антон Георгиев (Havas) и Гергана Димова (Актавис).

Голямата награда за всеки от отборите-победители в Рекламна академия е представяне на участниците от съответния отбор пред членовете на Българската асоциация на рекламодателите и Българската асоциация на комуникационните агенции. В двете организации членуват най-големите компании в рекламния пазар в България и подобна възможност дава изключителен шанс за кариерно развитие на младите таланти в рекламата. За своите 6 издания Рекламна академия е осигурила реални работни места и стажове на над 150 студенти.

Големият победител в Рекламна академия 2019 – отбор 3

Работният процес в Рекламна академия

Работният процес в Рекламна академия

От страна на департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ участие в събитието взеха преподавателите гл. ас. д-р Кристиян Постаджиян, гл. ас. д-р Даниела Кадийска, д-р Боряна Гигова и доц. д-р Илия Кожухаров. Водещ на Рекламна академия беше д-р Кристиян Постаджиян, който е и сред основателите на формата.

Събитието нямаше да се случи, ако не беше подкрепата и активното участие на алумни и студенти от департамент „Кино, реклама и шоубизнес“, както и на колеги от различни звена на НБУ – Ралица Митова (Център за професионално и продължаващо обучение), отдел „Учебен процес“, отдел „Информационни технологии“ отдел „Комуникации“, Галерия УниАрт, Университетски театър, Финансово-счетоводен отдел и други.

Най-важните моменти от Рекламна академия бяха предавани на живо в интернет. Запис на всичко по-интересно, както и на студентските проекти, може да бъде видян както в YouTube канала Рекламна академия, така и в едноименната фейсбук страницата.

Обща снимка на участниците в Рекламна академия

Вашият коментар