Новини

“Ураганът от емоции”

Университетски дневник бр.27 (2020)

Кристиян Постаджиян

Доц. д-р Кристиян Постаджиян е преподавател в департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ на НБУ и автор на събитието „Рекламна академия“, което пък е в сърцето на зимната ваканция на студентите.

Статията за „Рекламната академия“ тази година ни изненадва с високата си емоционална зареденост и ни радва с напълно съвременния си формат – синтез между социални медии, снимки и малко текст.

Традиционно причината за четирите най-емоционални дни през годината за всеки рекламист (професионалист, любител или студент) и тази година беше „Рекламна академия“. Затова и решихме да представим тазгодишната академия чрез фейсбук статусите на участниците в нея – студенти и ментори.

Вълнението започна още при обявяването на датите за тазгодишното издание.

След публикуването на плаката реакциите и харесванията в социалните мрежи заваляха. Множеството споделяния отбелязаха нетърпението на участниците. За седма поредна година събитието събра под покрива на Нов български университет (НБУ) професионалисти от бизнеса и студенти. Двадесет и три водещи комуникационни агенции и брандове станаха част от „Рекламна академия 2020“, както и рекорден брой участници – 440, 254 от които участваха в практическата част.

Началото бе поставено на 11 февруари, като през първия ден участниците бяха разпределени в отбори и получиха заданията си за разработване на комуникационна кампания за пускане на пазара на нов продукт или услуга, в съществуваща категория, по предварително зададен казус.

За първи път в историята на събитието беше дадена възможност на студентите сами да избират казуса, по който да работят: храни, напитки, ритейл, финансови услуги, автомобили, телекомуникации, фармация.

Сформираните екипи бяха 20 на брой и имаха балансирано присъствие на студенти от различни специалности на НБУ: „Реклама“, „Рекламен мениджмънт и визуален брандинг“, „Графичен дизайн“, „Маркетинг“, ПР и други. Всеки екип разполагаше с двама ментори, които да го навигират в процеса на работа – един представител на агенция и един на компания-рекламодател.

Първият ден завърши с три паралелни уъркшопа –  „бриф“, „инсайт“ и „дизайн“, имащи за цел да подпомогнат работата на студентите.

През следващите два дни работата кипеше усърдно от ранни зори.

Емоциите не липсваха, за разлика от съня.

„Рекламна академия“ може да накара и най-влюбения човек да отговори на въпроса „Какъв ден е 14 февруари?“ с отговор „Ден за презентации“. В разгара на празника 20-те отбора, влюбени в рекламата, представиха своите проекти, а от тях бяха излъчени 5 секторни победители.

Надпреварата бе изключително оспорвана, а представянето на екипите – на високо ниво. Поради тази причина тазгодишното издание раздаде рекорден брой специални награди – 7, както и 3 индивидуални. Искрена радост, гордост и отборен дух струяха от екипите и техните ментори, а реакциите на хората от бизнеса в социалните мрежи не закъсняха.

Надпреварата бе изключително оспорвана, а представянето на екипите – на високо ниво. Поради тази причина тазгодишното издание раздаде рекорден брой специални награди – 7, както и 3 индивидуални. Искрена радост, гордост и отборен дух струяха от екипите и техните ментори, а реакциите на хората от бизнеса в социалните мрежи не закъсняха.

За голям победител бе обявен отбор 19, който представи кампания за пускане на пазара на нова TV платформа. Доброто проучване на таргет аудиторията, силното прозрение и издържаната творческа концепция обраха овациите и осигуриха първата награда.

Наградите обаче бледнеят пред палитрата емоции от събитието. Какво разказаха участниците за РА 2020, вижте сами:

Малки истории за големи преживявания

А ето как определиха „Рекламна академия“ част от участниците в анкетата след събитието: „Всичките ми емоции за годината, изпитани за два-три дни“; „Опит, дисциплина, емоции, приятелства и хубави спомени“; „Директен сблъсък с рекламата“; „Безсъние, работа и много вдъхновение“; „Рекламна академия е тръпка, която не знаеш защо продължаваш да харесваш, но знаеш че ще опиташ пак“; „Незабравимо безсъние!“; „Страхотно предизвикателство, от което не само уча полезни неща, но и се забавлявам изключително много – все още е февруари, но отсега мога да кажа, че това са едни от най-хубавите ми дни през годината“; „За първи път участвах и имах високи очаквания. Те бяха надминати стократно. След тези 4 дни се чувствам наполовина рекламист и вярвам, че съм с една огромна крачка напред в образованието си.

Благодаря Ви!“

„Рекламна академия 2020“ завърши с много нови запознанства и спомени… и така, до следващата година, когато ще я посрещнем с нетърпение и нова порция вълнения.

Снимки, видеа и повече информация могат да бъдат видени в официалната фейсбук страница на „Рекламна академия“:

https://www.facebook.com/reklamnaakademia/

Вашият коментар